OFERTA
NAUKA JĘZYKÓW OBCYCH
Język angielski, rosyjski, hiszpański i włoski. Prowadzimy zajęcia we wszystkich grupach wiekowych począwszy od dzieci w wieku 3 lat, dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i dla dorosłych. Prowadzimy kursy przygotowujące do różnych egzaminów.
Nauka języka obcego to taka forma aktywności, która nie tylko rozwija, może stać się nowym hobby, ale również przydaje się w życiu.
Zobacz, jak wiele jest powodów do tego, by spróbować.
1. Większe możliwości zatrudnienia
Zarówno w kraju jak i za granicą. Wprawdzie podstawą jest angielski, ale coraz częściej jeden język już nie wystarcza. Poszukiwane są osoby, które poza językiem angielskim są w stanie porozumieć się również w innym języku. Znajomość drugiego języka otwiera nowe możliwości i pozwala aktywnie szukać nowej, lepszej pracy nie tylko w kraju, ale również za granicą.
2. Przydatność w życiu
Znajomość języka obcego przydaje się również poza pracą – pozwala komunikować się lepiej – na przykład na wakacjach. Daje pewność siebie i nowe możliwości. Osoby uczące się języka obcego często chcą również odwiedzić kraj, którego języka się uczą, bo zaczynają interesować się jego kulturą.
3. Mniejsze ryzyko Alzheimera
Boisz się, że na starość dopadnie cię demencja? Zacznij się uczyć języków – badania wykazują, że osoby które są dwujęzyczne zapadają na Alzheimera średnio o około 5 lat później niż osoby, które mówią tylko jednym językiem. Oznacza to, że znajomość drugiego języka jest lepszym lekiem przeciwdziałającym demencji niż jakikolwiek inny środek farmaceutyczny dostępny na rynku!
4. Poprawa pamięci
Nauka języka obcego wpływa też pozytywnie na naszą pamięć. Regularne lekcje sprawiają, że nie tylko lepiej zapamiętujemy nowe słówka, ale również nasza pamięć ogólnie ulega poprawie. Efekty są widoczne niezależnie od wieku, w którym zaczniesz się uczyć.
5. Lepsza podzielność uwagi i możliwość wykonywania dwóch zadań jednocześnie
Badania przeprowadzone przez Neurologa Briana Golda wykazują, że osoby dwujęzyczne lepiej radzą sobie z zadaniami wymagającymi multitaskingu (czyli przełączania się z jednego zadania w drugie)
6. Większa koncentracja
Znajomość ( i nauka) drugiego języka może też pomóc ci w codziennej pracy. Osoby, które mówią dwoma językami (lub się uczą drugiego lub kolejnych) są – według badań – lepsze w koncentrowaniu się na zadaniu niż koledzy mówiący tylko w jednym języku. Zwłaszcza, jeśli pracują w środowisku międzynarodowym (bo ich mózg jest stale skoncentrowany i uważa, którego języka chce użyć).
7.Lepsza werbalizacja myśli
Nauka drugiego języka poprawia nasze zdolności komunikacyjne w rodzimym języku. Dlaczego? Bo na początku nauki nie myślimy jeszcze w języku, którego się uczymy. Na początku myślimy „po naszemu” i tłumaczymy zdanie w oparciu o słówka które znamy. To powoduje, że często musimy znajdować zastępcze wyrazy, upraszczać zdania i szukać nowych sposobów wyrażania myśli – w efekcie stajemy się bardziej komunikacyjnie sprawni również w rodzimym języku.
8.Nowe hobby
Czy masz już jakieś hobby? To przerażające, ale większość ludzi, spędza dzień w pracy a potem wraca do domu i zajmując się nim nie ma już przestrzeni na to, by robić cokolwiek dla siebie. Tymczasem pasja nie tylko sprawia, że jesteśmy bardziej interesujący, ciekawi i mamy co wpisać do CV. Hobby daje nam też odskocznię od codzienności i sprawia, że nasze życie staje się bardziej kolorowe. Takim hobby może stać się nauka języka – wystarczy, że poświęcisz na nią pół godziny dziennie, a efekty cię zaskoczą. Nie masz 30 minut? Nie dramatyzuj – spróbuj, a okaże się, że czas się znalazł. Jakoś te wszystkie osoby mające pasje radzą sobie i z nimi i z pracą i domem.
9. Poznawanie nowych ludzi
Jeśli zdecydujesz się na kurs a nie prywatne lekcje czy korzystanie z narzędzi online, to podczas zajęć możesz też poznać wielu ciekawych, nowych ludzi. Nie jest to może najważniejszy aspekt nauki języka, ale zdecydowanie można uznać go za wartość dodaną.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO METODĄ HELEN DORON
Po więcej informacji zapraszamy na stronę Studio Helen Doron
NAUKA GRY NA GITARZE
Sztuka nauki gry na akordach i czytania nut otwiera nowe ścieżki neuronowe. Zasadniczo gitarzysta poprawia swój mózg w pozytywny sposób, co prowadzi do różnego rodzaju korzyści poznawczych.
Co zyskasz grając na gitarze?
1. Pobudzisz swoją kreatywność:
Sprawisz, że Twój mózg zacznie łączyć pewne dane gromadzone w Twoim umyślę, a przez to zaczną w Twojej głowie powstawać nowe idee. Twój umysł włączy wyższe obroty i będziesz w stanie wymyślać pomysły na swoje życie, które pozwolą Ci lepiej zarabiać, czy rozwiązywać w bardzo szybkim tempie swoje problemy. Naglę okaże się, że coś na co byś nigdy nie wpadł w jednej chwili staje się rzeczywistością i może zmienić całe Twoje życie.
2. Będziesz potrafił bardziej się skoncentrować:
Na pewno nie raz doświadczyłeś zjawiska, że chciałeś się skupić na jakieś czynność, która nie specjalnie sprawia Ci wielką przyjemność a po chwili Twoje myśli Cię od tego odciągnęły. Np. czytasz książkę lub uczysz się do egzaminu a naglę przed oczami Twojego umysłu powstają takie wizję jak chęć napisania czegoś na Facebook’u, zadzwonienia do kolegi czy koleżanki, pogranie na komputerze itd. Brak koncentracji sprawia, że coś co normalnie moglibyśmy zrobić w krótkim czasie, robimy godzinami bo nasze myśli cały czas gdzieś uciekają i rzadko wracają do naszego głównego wyznaczonego celu. Gra na gitarze wymaga pełnej koncentracji, sprawia, że dużo trudniej do nas docierają czynniki zewnętrzne, przez co uczymy nasz mózg co w danej chwili jest dla nas ważne.
3. Poprawi Twoją pamięć
i ułatwi naukę:
Gra na gitarze czy innym instrumencie jest jedną z nielicznych czynności, która jednocześnie w bardzo dużym stopniu łączy obydwie półkule mózgowe. Przez to, że zaczynają się one ze sobą komunikować, to tworzą się między nimi połączenia, które pozwolą później szybciej i skuteczniej wyciągać z mózgu potrzebne dla nas informacje. Jeśli lewa półkula czegoś nie wie to podpowiada jej prawa i odwrotnie, albo też wzajemnie się uzupełniają. Zauważ,że na gitarze trzeba operować obydwiema rękoma, za lewą rękę odpowiada prawa półkula mózgowa a za prawą – lewa półkula. Nasz mózg musi się także nauczyć łączyć obydwie półkule, czym sprawniej je połączymy tym nauka w obojętnie jakiej dziedzinie będzie nam szła sprawniej.
4. Wzmocni w Tobie poczucie własnej wartości:
W zasadzie od tego punktu powinniśmy zacząć, ponieważ brak pewności siebie silnie oddziałuje na nasze życie. Jeśli nie czujemy się dobre ze sobą to nie idzie nam dobrze ani nauka, ani nie potrafimy się skoncentrować, także nasza kreatywność bardzo kuleje. Wyrobienie w sobie silnego poczucia własnej wartości determinuję naszą przyszłość dlatego jest to tak bardzo ważne. Nauka gry na gitarze w bardzo dużym stopniu pozwoli nam zmienić życie na bardziej pozytywne. Gitara ma w sobie to coś co przemienia nas w wartościowych ludzi.
To tylko w mojej opinii 4 najważniejsze korzyści płynące
z gry na instrumencie ale co jeszcze może zmienić:
- Poprawisz koordynację manualną
- Uwrażliwi Cię na piękno i dobro
- Będziesz łatwiej wyrażał swoje emocje
- Szybciej oswoisz się z wystąpieniami publicznymi
- I wiele innych korzyści…
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
WARSZTATY POZYTYWNEJ DYSCYPLINY
Warsztaty są skierowane dla:
Rodziców
Nauczycieli
Opiekunów prawnych
Rodziców zastępczych
Psychologów
i pedagogów
Zajęcia prowadzone są przez Agnieszkę Doering certyfikowanego edukatora rodziców i nauczycieli Pozytywnej Dyscypliny
Czym jest Pozytywna Dyscyplina?
Pozytywna Dyscyplina jest klasyczną metodą wychowawczą rozwijaną od 1981 roku. Jej korzenie sięgają psychologii indywidualnej austriackiego psychoterapeuty Alfreda Adlera, który jako jeden z pierwszych zainteresował się jednostką w szerszym kontekście społecznym i uważał, że wszyscy ludzie mają jedno podstawowe pragnienie: chcą czuć, że przynależą i że są ważni.
Pomaga rodzicom:
- Zrozumieć swoje dzieci
- Wspierać ich naturalny potencjał
- Wychowywać je na mądrych, pewnych siebie, odpowiedzialnych i wrażliwych dorosłych
- SKUTECZNIE radzić sobie z codziennymi trudnościami, takimi jak ubieranie się, wychodzenie z domu, sprzątanie, mycie zębów i tym podobne.
5 FUNDAMENTALNYCH ZASAD
POZYTYWNEJ DYSCYPLINY
1. Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, pomaga im poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności.
2. Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca: miękka i zdecydowana w tym samym czasie, czyli twarda dla problemu i miękka dla osoby.
3. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy.
4. Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności.
5. Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
Pozytywna Dyscyplina dostarcza rodzicom gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem.
POZYTYWNA DYSCYPLINA została stworzona, aby kształcić młodych ludzi do bycia odpowiedzialnymi, pełnymi szacunku i zaradności członkami społeczeństwa.
Metoda ta uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych
w zachęcający dla dzieci i dorosłych, pełen szacunku sposób.
Jest oparta o najlepiej sprzedającą się i niezwykle popularną od 30 lat i ciągle aktualizowaną książkę „Pozytywna Dyscyplina” autorstwa dr Jane Nelsen i współautorów Lynn Lott, Cheryl Erwin
i innych.
Najnowsze badania mówią, że dzieci od chwili narodzin są „zaprogramowane” na szukanie łączności z innymi. Dzieci, które czują więź ze swoją społecznością, rodziną i szkołą wykazują mniej skłonności do nieadekwatnych zachowań i złego zachowania. Aby odnosić sukcesy, będąc członkiem swojej społeczności, dzieci muszą nauczyć się niezbędnych umiejętności społecznych
i życiowych.
W Polsce tematem poczucia przynależności zajmuje się
dr Agnieszka Wilczyńska, która jest patronem merytorycznym POZYTYWNEJ DYSCYPLINY w naszym kraju. Jest ona także partnerem projektu BOHATERSKIEJ WYOBRAŹNI, prof. Zimbardo (Źródło) , objętym patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Narzędzia i koncepcje, które obejmuje Pozytywna Dyscyplina to:
- Wzajemny szacunek. Dorośli modelują szacunek do swoich potrzeb i wymagań sytuacji, będąc wymagającymi wobec dziecka, pozostając jednocześnie życzliwymi i pełnymi szacunku dla potrzeb dziecka.
- Identyfikacja przekonań stojących za zachowaniami. Za każdym zachowaniem dziecka kryje się pewne przekonanie, często błędne. Skuteczna reakcja na nieodpowiednie zachowanie dziecka możliwa jest właśnie dzięki zrozumieniu, powodów, dla których dzieci robią to, co robią. Próba zmiany samego zachowania bez zmiany przekonań skazana jest na niepowodzenie.
- Efektywna komunikacja i umiejętności rozwiązywania problemów.
- Dyscyplina, która uczy (i nie jest ani zbyt pobłażliwa, ani zbyt każąca).
- Koncentracja na poszukiwaniu rozwiązań, a nie na karaniu.
- Stosowanie zachęcania (zamiast pochwały). Zachęcanie zauważa wysiłek włożony w działanie i osiąganie postępów, a nie wyłącznie sukcesy. Zachęta buduje trwałe poczucie własnej wartości i sprawczości.
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Prowadzone przez Katarzynę Smolińską
WARSZTATY ZDROWEGO i ŚWIADOMEGO STYLU ŻYCIA TO:
- Leczenie przez pożywienie
- Uzdrawianie przez odczuwanie
To warsztaty edukacyjne,opierające się na holistycznym podejściu do człowieka, które zakłada, że nasze zdrowie zależy od równowagi pomiędzy Ciałem, Umysłem a Duszą.
Znajdziesz tutaj wiele przydatnych wskazówek i informacji na temat świadomego życia w zgodzie z naturą. Dowiesz się jak dbać o siebie na poziomie emocjonalnym oraz jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa żywienie. Poza tym nauczysz się przygotowywać wartościowe potrawy na bazie naturalnych produktów. Dodatkowo poznasz sposoby i zioła na różne dolegliwości.